Alibaba spune NU produselor de lux contrafacute
Platforma de cumparaturi online Taobao, care apartine grupului Alibaba Group Holding Ltd inaspreste controlul asupra vanzarii bunurilor de lux, solicitand vanzatorilor sa prezinte dovada autenticitatii produselor puse in vanzare pe unul dintre siteurile de top din China, ridicand o bariera impotriva bunurilor contrafacute.
Incepend cu 20 mai, vanzatorii de produse de lux vor trebui sa incarce pe site dovada ca produsele sunt autentice, o factura sau o scrisoare de autorizare din partea brandului de lux, spre a fi verificate de Taobao. In caz contrar, marfurile vor fi eliminate din portal.
„Pentru a crea un mediu de cumparaturi sanatos cu un ridicat grad de integritate si pentru a proteja drepturile consumatorilor si a proprietarilor de brand, Taobao se pregateste sa reglementeze vanzarile produselor ce apartin brandurilor de lux”, a transmis Taobao prin intermediul unei notificari din data de 4 mai.
Li se spune vanzatorilor sa actioneze prompt pentru a examina si a retrage produsele contrafacute, sub amenintarea inchiderii unor magazine plus alte penalitati.
Saptamana trecuta, ziarul People’s Daily anunta ca autoritatile chineze vor lansa o campanie de curatare a comertului online, care vizeaza incalcarea marcilor comerciale, produsele contrafacute si produsele de proasta calitate, aceasta actiune putand afecta Alibaba, JD.com Inc și Baidu Inc.
Campania lansata de autoritatile chineze se va desfasura incepand cu luna mai si pana in luna noiembrie, urmand sa se aplice pedepse aspre pentru orice incalcare a reglementarilor.
Gucci, Yves Saint Laurent si alte marci detinute de Kering SA din Paris au pornit un proces la New York anul trecut, acuzand Alibaba ca este cel mai mare canal de distributie pentru produse contrafacute, precizand de asemenea ca liderul de e-commerce a facut acest lucru cu buna stiinta.