Aston Martin va avea Arabia Saudită ca acţionar major
Constructorul de automobile de lux Aston Martin Lagonda a anunțat o majorare de capital în valoare de 653 milioane de lire sterline (770 milioane de euro), în cadrul căreia fondul suveran saudit Public Investment Fund (PIF) va deveni al doilea mare acționar al său, potrivit presei internaționale.
Jumătate din aceste fonduri vor fi folosite pentru a reduce datoriile grupului, conform reprezentanților companiei, având în vedere că datoria netă a companiei era de 957 de milioane de lire sterline în 31 martie, în creștere cu o treime față de anul trecut. Restul fondurilor vor fi folosite pentru a susține investițiile „într-un mediu operațional care rămâne dificil, afectat de războiul din Ucraina, de blocajele legate de Covid-19 în China și de întreruperile continue pe lanțurile de aprovizionare”, a adăugat grupul într-un comunicat. Salvată de la faliment la începutul anului 2020 de către miliardarul canadian Lawrence Stroll, primul său acționar și acum președinte executiv, marca preferată a lui James Bond vrea să se orienteze și mai mult spre mașini de lux și să demareze trecerea la electrificare.
Din totalul majorării de capital, 335 de milioane de lire sterline vor fi aduse de PIF, Yew Tree Consortium – un grup de investitori condus de Lawrence Stroll – și Mercedes-Benz AG. Fondul suveran de investiții saudit va investi 78 de milioane de euro și va deține aproximativ 16,7% din capital la finalul tranzacției. Yew Tree va păstra aproximativ 18,3%.
Aston Martin a anunțat, de asemenea, că a respins o ofertă concurentă din partea fondului european Investindustrial și a producătorului auto chinez Geely pentru o tranzacție de cumpărare de 203 milioane de lire sterline urmată de o emisiune ulterioară de 1,1 miliarde de lire sterline. Constructorul auto a anunțat în luna mai plecarea directorului său general, Tobias Moers, care a fost înlocuit de fostul șef al Ferrari, Amedeo Felisa, în condițiile în care pierderile sale s-au adâncit în primul trimestru.
Aston Martin Lagonda, care este încă în urmă în ceea ce privește electrificarea modelelor sale, și-a înjumătățit totuși pierderile în 2021, susținută de o accelerare puternică a vânzărilor odată cu ridicarea restricțiilor legate de pandemie.
Luna trecută, Financial Times a relatat că PIF, care deţine participaţii la producătorul de maşini electrice Lucid şi la grupul britanic de supermaşini McLaren, se afla în discuţii timpurii cu Aston Martin despre preluarea unei participaţii la companie.
Aston Martin a refuzat să comenteze, în timp ce PIF nu a răspuns imediat solicitării Reuters de comentarii.