STYLE GUIDE

Balenciaga, la Saptamana Modei de la Paris, pentru Ucraina


La Săptămâna Modei de la Paris, Balenciaga merge acolo unde moda nu a îndrăznit să meargă înainte, comentează Nytimes.com.

Într-un hangar de avioane, rece și întunecat, de la marginea Parisului, pe fondul informațiilor despre peste 1,5 milioane de refugiați care fugiseră din Ucraina, Demna Gvasalia, designerul Balenciaga care fugise din Georgia la vârsta de 12 ani, când era război civil în țara sa, a construit un glob enorm de zăpadă și a pornit o furtună.

Directorul de creaţie al Balenciaga, Demna Gvasalia, de origine georgiană, a dedicat prezentarea colecţiei de toamnă-iarnă a celebrei case de modă din cadrul Săptămânii Modei de la Paris, tragediei din Ucraina, într-un show în care modelele au defilat pe un podium înzăpezit în condiţii care simulau o furtună de zăpadă, informează Reuters.

Invitaţii au fost întâmpinaţi cu tricouri cu steagul ucrainean şi cu o notă care explica că războiul a declanşat suferinţa traumei trăite de designer din 1993, când „acelaşi lucru s-a întâmplat în ţara mea natală şi am devenit un refugiat pentru totdeauna”, după cum a povestit acesta.

„Noi, ca brand, trebuie să facem ceva… şi cum nu putem lua arme şi merge să luptăm acolo, ne putem folosi vocile”, a declarat Gvasalia pentru Reuters într-un interviu acordat după defilarea din cadrul Săptămânei Modei de la Paris.

Un designer influent, Gvasalia a jucat un rol central în ascensiunea stilurilor de îmbrăcăminte streetwear, fiind cunoscut pentru defilările sale îndrăzneţe.

Astfel, o colecție menită inițial ca un semnal  de alarmă asupra schimbărilor climatice – o temă pe care Demna a început să o exploreze înainte de pandemie și pe care el a gândit-o aici ca o meditație asupra unui viitor imaginar în care zăpada este retrogradată la statutul de fantezie creată de om – a devenit, în schimb, un excepțional de puternic răspuns la război.

Designerul a povestit că a petrecut doi ani în Ucraina după războiul din Georgia, unde are încă familie, înainte de a se stabili în Germania.

„Când treci printr-un război, nu uiţi niciodată acest lucru”, a declarat creatorul de modă, a cărui limbă maternă este rusa.

La începutul acestei săptămâni, de pe feed-ul contului de Instagram al Balenciaga – care numără 12,8 milioane de urmăritori – au fost şterse toate imaginile, fiind lăsată doar imaginea steagului ucrainean alături de explicaţia că platforma va fi folosită doar pentru a transmite informaţii despre situaţia din Ucraina.

Kering, grupul care deţine Balenciaga, a anunţat vineri suspendarea operaţiunilor sale din Rusia, închizând temporar cele două magazine pe care le deţine în această ţară.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *