BMW a depășit pentru prima dată Tesla pe piața automobilelor electrice din Uniunea Europeană
Pentru prima dată în istorie, producătorul auto german BMW a depășit rivalul american Tesla la vânzările de vehicule electrice în Uniunea Europeană, în luna iulie 2024. Într-o piață care, în general, a încetinit, BMW a reușit să își crească livrările, conform Bloomberg.
Potrivit datelor de la firma de consultanță Jato Dynamics, în iulie 2024, vânzările de automobile complet electrice BMW în blocul comunitar au crescut cu aproape o treime, ajungând la 14.869 de unități. În contrast, livrările Tesla au scăzut cu 16%, până la 14.561 de unități.
Deși Tesla rămâne liderul pieței în UE pentru primele șapte luni ale anului, avansul semnificativ al BMW din iulie marchează o premieră, fiind prima dată când producătorul german de automobile de lux a depășit Tesla.
În total, în luna iulie, au fost înmatriculate 139.300 de automobile electrice noi în Europa, o scădere de 6% comparativ cu aceeași lună din 2023.
Cererea de automobile electrice în Europa este în declin, după ce mai multe țări, inclusiv Germania și Suedia, au eliminat sau redus subvențiile, determinând producătorii auto să își reevalueze strategiile pentru vehiculele electrice.
Cel mai mare producător european de automobile, grupul german Volkswagen AG, a anunțat luna trecută reducerea capacităților la uzinele cu costuri mari din Germania, menționând că aceasta ar putea duce la întârzieri în lansarea de noi modele electrice. De asemenea, Mercedes-Benz Group AG își revizuiește planurile pentru electrificarea flotei sale și modelele pe baterii.
„Lipsa de claritate cu privire la subvenții și/sau viitorul automobilelor electrice continuă să reprezinte o barieră pentru consumatori. Acești factori, împreună cu valoarea reziduală mică pentru automobilele electrice, au contribuit la declinul înregistrat în luna iulie”, a explicat analistul Jato, Felipe Munoz.
BMW a reușit să contracareze trendul descrescător datorită unei cereri solide pentru modelele sale electrice, precum i4 și iX1, care s-au vândut mai bine decât modele comparabile de la rivalii Mercedes și Audi. Tesla Model Y a rămas cel mai bine vândut model electric din Europa în prima jumătate a anului, însă livrările pentru acest model vechi de peste patru ani sunt în scădere.
De asemenea, deși producătorii chinezi precum BYD Co. și SAIC Motor Corp. s-au extins treptat în Europa în acest an, noile tarife impuse de Bruxelles au redus importurile de automobile electrice chineze cu 45% în luna iulie față de iunie.