Brandurile de lux din Marea Britanie incep sa calculeze pierderile provocate de coronavirus
Brandurile de lux și comercianții cu amănuntul din Marea Britanie încep să se confrunte cu o scădere semnificativă a vânzărilor pe măsură ce răspândirea coronavirusului se amplifică.
Ministrul secretar de stat pentru sănătate, Matt Hancock, a declarat luni că noul coronavirus este o „amenințare gravă și iminentă la adresa sănătății publice”, deoarece numărul cazurilor confirmate în Marea Britanie s-a ridicat la opt persoane. Zborurile dintre Regatul Unit și China rămân suspendate. În timp ce impactul uman se amplifică la nivel psihologic, brandurile de lux și retailerii din Marea Britanie încep să socotească pierderile pe măsură ce cheltuielile cumpărătorilor chinezi – despre care grupul de lux Walpole spune că reprezintă 22% din totalul cheltuielilor de lux din Marea Britanie – stagnează.
Directorul britanic al unui brand de lux a declarat pentru Drapers că „impactul este evident la Londra și va fi simțit grav la nivel global, având în vedere cheltuielile mari generate de consumatorii chinezi. Nimeni nu știe cât va dura situația, dar scenariul meu cel mai bun ar fi că va dura celu putin trei luni înainte ca numărul turiștilor să revină la valorile de anul trecut”.
Săptămâna trecută, Burberry a avertizat că răspîndirea coronavirusului a dus la un „efect negativ” asupra cererii și vânzărilor de lux de pe piața chineză. Acesta a declarat că 24 din cele 64 de magazine chineze rămân închise ca urmare coronavirusului afectând vânzările atât în China continentală cât și în Hong Kong. Între timp, brandul italian de îmbrăcăminte Moncler a declarat săptămâna aceasta că numărul de cumpărători din magazinul său chinez a scăzut cu 80% din aceeași cauză.
Fostul director al unei mărci de lux din Marea Britanie a declarat că impactul asupra industriei de lux este „grav”: „Rezultatele anuale vor fi grav afectate. Cu toții iubim clientul chinez, pentru că este un cheltuitor fantastic, așa că sunt sigur că va avea un impact negativ asupra vânzărilor cu amănuntul. Vor fi efecte majore în următoarele luni în următorul sezon turistic în condițiile diminuării drastice a numărului de chinezi care călătoresc în Marea Britanie. Urmează și Săptămâna de Aur a lunii mai și nu mai văd o îmbunătățire până atunci”.
Analiștii financiari spun că brandurile de lux vor avea în probleme. Michael Kors a spus că se așteaptă ca veniturile să scadă cu 100 de milioane de lire sterline. Bicester Village, una dintre cele mai populare destinatii de shoppping de lux pentru turistii care vin în Marea Britanie este gol și această situație va avea un efect negativ asupra producției și a aprovizionării
Cu toate acestea, CEO-ul Walpole, Helen Brocklebank, a fost optimistă, fiind de părere că industria luxului își va reveni repede: „O scădere este inevitabilă, dar va fi mult mai scurtă decât în focarul SARS din 2003, deoarece răspunsul global a fost mult mai rapid pentru a ține în frâu virusui: „Este o situație neplăcută pe care nu și-a dorit-o nimeni, dar trebuie să trecem prin asta. Afacerile sunt cu adevărat solide, am avut o creștere de 49% în ultimii patru ani. Sectorul luxului avut o evoluție incredibilă!