Brunello Cucinelli a sfidat declinul luxului în 2023, depășind ținta de vânzări de 1 miliard de euro
Brunello Cucinelli, marca italiană devenită sinonimă cu conceptul de quiet luxury – luxul liniștit, pare să fi avut un an remarcabil în 2023, având în vedere raportarea financiară de anul acesta, care indică faptul că veniturile companiei au depășit 1,1 miliarde de euro (1,2 miliarde de dolari), o piatră de hotar atinsă cu cinci ani înaintea unui plan pe 10 ani stabilit în 2019, care urmărea să dubleze vânzările companiei de la 555 de milioane de euro până în 2028.
Ultimul trimestru al anului 2023 a fost deosebit de puternic, înregistrând cele mai mari vânzări trimestriale ale companiei vreodată la 321 de milioane de euro (351 de milioane de dolari), o creștere cu 15,6% față de anul precedent. Această creștere este demnă de remarcat având în vedere creșterea totală a veniturilor cu 32%, inclusiv o creștere de 53% în canalul en-gros, în același trimestru din 2022. Pentru anul încheiat la 31 decembrie 2023, veniturile totale ale mărcii au crescut cu 23,9%, până la 1,14 miliarde EUR ( 1,24 miliarde USD), potrivit glossy.co.
În declarația mărcii, acesta și-a atribuit succesul din timpul anului exclusivității, măiestriei și vânzărilor echilibrate pe diferite canale și regiuni.
Vânzările sale sunt excepționale, având în vedere declinul pieței de lux din octombrie, când creșterea LVMH a încetinit semnificativ. Având în vedere dominația LVMH în domeniul luxului, rezultatele sale financiare au declanșat o scădere a pieței, ceea ce a dus la o pierdere rapidă de 245 de miliarde de dolari din valoarea de piață pentru primele șapte companii de lux din Europa.
„În diferite zone geografice, am observat o cerere generală de subestimare, eleganță, unicitate și calitate din partea clientului final, care dorește din ce în ce mai des să afle și să învețe despre istoria și valorile din spatele produselor pe care le achiziționează.”, a anunțat companie.
Articolele de mare valoare și subestimate pentru care Cuccinelli este cunoscut se descurcă bine pe piața de lux. Brandul italian de lux Zegna a înregistrat rezultate similare datorate clienților care cumpără articole de bază de lux, cum ar fi pulovere și tricouri.
Analiștii se așteaptă ca alte mărci care au ”îmbărțișat” conceptul quiet luxury să raporteze o creștere constantă pentru 2023. „Câștigurile lui Cucinelli au fost puțin peste așteptările pieței și credem că vom vedea surprize pozitive similare din partea unor mărci precum Hermès, care vizează un segment mai restrâns, dar mai bogat al pieței.”, a declarat Bryce Quillin, economist și co-fondator al companiei de consultanță de lux It’s A Working Title.
Vânzările directe ale mărcii, reprezentând 65,5% din veniturile sale totale, au crescut cu 30,2%, până la 746,6 milioane de euro (818 milioane de dolari), determinate de performanța puternică atât a colecțiilor sale de primăvară, cât și de toamnă. La nivel global, amprenta magazinului de marcă Cucinelli a inclus peste 150 de magazine, la sfârșitul anului 2023. Vânzările sale angro au crescut cu 13,4% în cursul anului, până la 392,7 milioane EUR (430 milioane USD).
În scopul de a oferi o experiență mai intimă pentru clienți, Cucinelli și-a deschis primele locații de cumpărături numai pe invitație, denumite Casa Cucinelli, în 2021 – acum are șapte magazine private. Massimo Caronna, CEO Brunello Cucinelli America de Nord, a declarat în mai : „Există o dorință [în rândul clienților] de a se apropia de cultura mărcii, [dincolo de] doar achiziționarea unui articol din colecția noastră. … Oamenii vor să trăiască marca, nu doar să o poarte și sunt curioși despre fondatorul mărcii și viața lui de zi cu zi.”
Vânzările mărcii în America au crescut cu 20,8%. Pe parcursul anului, a găzduit evenimente în SUA, inclusiv o sărbătoare a celei de-a 25-a aniversări a mărcii, cu Saks, care a inclus o preluare a vitrinei. De asemenea, a găzduit un eveniment la Chateau Marmont din LA pentru a ajuta la consolidarea imaginii mărcii pe piața locală.