STYLE GUIDE

De Ziua Celibatarilor, Alibaba vanzari record, cu sprijinul marcilor de lux


Ziua Celibatarilor (Singles Day) este de obicei un eveniment de 24 de ore, care se întâmplă pe 11 noiembrie. În acest an, Singles Day a durat aproape două săptămâni, de la 1 noiembrie până la 11 noiembrie. Valea brută a vânzărilor în această perioadă, potrivit Alibaba, a fost de 74,1 miliarde dolari. Pentru Ziua Celibatarilor din 2020, mărcile americane au fost vânzătorii internaționali de top pentru consumatorii chinezi, contribuind cu 5,4 miliarde de dolari la total. Peste 250.000 de mărci au participat anul acesta, inclusiv 31.000 de mărci străine.

Aproximativ 800 de milioane de cumpărători au participat la 11.11 în acest an. La apogeul său, numărul de comenzi pe secundă a ajuns la 583.000. În intervalul de 24 de ore din 11 noiembrie, Alibaba’s Tmall, site-ul B2C, a oferit 16 milioane de produse de la peste 250.000 de mărci.

Consumatorii chinezi au cheltuit mai mult pe bunuri interne în acest an, în special produse tehnologice, în timp ce articolele străine de sănătate și frumusețe au continuat să se vândă la fel de bine ca și edițiile precedente Singles Day. Cumpărătorii chinezi privesc acum mărcile provenind din tehnologia internă la fel de bune sau mai bune decât mărcile străine.

Consumatorii chinezi sunt cunoscuți pentru stocurile de bunuri de lux pe care le fac atunci când călătoresc în Europa și Statele Unite. Covid-19 a restrâns însă călătoriile. Astfel, consumatorii chinezi au apelat la comerțul electronic pentru achizițiile lor din străinătate. În consecință, anul acesta mai multe mărci importante de lux, inclusiv Balenciaga (Spania) și Prada (Italia), s-au înscris pentru prima dată la Singles Day de pe Tmall.

În total, s-au alăturat aproximativ 200 de mărci de lux – mai mult decât dublu față de anul trecut. În anii anteriori, brandurile de lux erau reticente în participare, crezând că le va afecta reputația. Anul acesta, cu vânzările generale scăzute din cauza pandemiei și cu cumpărătorii chinezi care reprezintă un procent mare de cumpărători de bunuri de lux la nivel mondial, mărcile de ultimă generație și-au depășit preocupările.

De exemplu, bijutierul Cartier a găzduit primul său show live-streaming, prezentând un colier de 28,3 milioane de dolari. Economia chineză a început deja să se refacă după pandemie, spre deosebire de E.U. și economiile occidentale. De exemplu, veniturile Alibaba în trimestrul trei au fost de 22,8 milioane de dolari, o creștere de 30% față de 2019.

China a fost în fruntea streamingului video live în ultimii ani. Pandemia a accelerat această tendință. Cumpărăturile în direct sunt un amestec de divertisment și comerț electronic. Spectatorii cumpără de la gazde și vedete care prezintă produse în videoclipuri în timp real. Gazdele pot oferi fanilor lor cupoane cu reduceri și oferte flash în timp real.

Alibaba a îmbunătățit și mai mult experiența achizițiilor oferind gazde virtuale bazate pe inteligență artificială, dar și oameni. De asemenea, compania a furnizat traduceri în timp real în patru limbi. Piața consumatorilor și a întreprinderilor mici din Alibaba avea 28 de canale de streaming live pe Taobao Live.

Guvernul chinez estimează că, în primele șase luni ale anului 2020, au fost găzduite online peste 10 milioane de sesiuni de streaming live de comerț electronic. Grupul de consultanță iResearch Consulting din Shanghai estimează că piața de cumpărături live-stream din China a valorat 66 miliarde de dolari în 2019.

Cainiao, brațul logistic al Alibaba, a comandat peste 3.000 de zboruri închiriate și nave de marfă pe distanțe lungi pentru a aduce mărfuri străine în China. De asemenea, a folosit peste 700 de zboruri charter pentru a livra comenzi în afara Chinei. Cainiao a asigurat, de asemenea, peste 10.000 de dulapuri mobile în China, astfel încât clienții să își poată ridica achizițiile fără contact uman. Cainiao a procesat 2,32 miliarde de comenzi de livrare în perioada de 11 zile.

Concurentul Alibaba JD.com și-a organizat propriul eveniment care a durat aproape două săptămâni. JD a raportat că a stabilit, de asemenea, un nou record de volum brut de mărfuri de 41 de miliarde de dolari, depășind vânzările de o zi de anul trecut cu 33%. Vânzările de produse de lux au crescut cu 100% de la an la an, la fel ca și vânzările de produse de înfrumusețare de ultimă generație. Mobilierul de casă, de asemenea, s-a vândut bine. JD.com, care se concentrează pe comercianții interni, a înregistrat câștiguri mari în vânzările de produse alimentare și produse medicale.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *