Eataly deschide un Disneyland al mancarii la Bologna
Bazandu-se pe succesul fulminant inregistrat cu deschiderea primului său magazin din California, cunoscutul lanț italian de produse alimentare Eataly se pregătește să deschidă un parc tematic alimentar imens la Bologna.
Eataly World, în Bologna, Italia, face pregătirile finale pentru deschiderea de miercuri. Parcul de 20 hectare are 40 de restaurante și o piață de 97.000 de metri pătrați. Accesul este gratuit, dar trebuie sa te pregatesti de mari cheltuieli intr-un astfel d eunivers al mancarii.
Supranumit „Disneyland pentru gastronomi”, parcul tematic Fico-Eataly World a fost imaginat de Oscar Farinetti, antreprenorul care a înființat Eataly, un lanț italian de magazine alimentare cu produse de calitate înaltă, care i-au sedus pe cumpărătorii din Italia dar și pe cei din New York, Chicago, Dubai și din China.
Noul parc se vrea a fi si centru de conferințe și de atracții turistice si va fi administratprintr-un parteneriat încheiat între Eataly și grupul de distribuție italian Coop.
Proiectul a fost finanțat de un consorțiu de investitori privați și de colectivități locale din jurul Bolognei, un oraș celebru pentru gastronomia sa, dar adeseori uitat de către turiști.
Fico, numele parcului, reprezintă un acronim pentru Fabbrica Italiana Contadina (uzină italiană țărănească). Este, de asemenea, termenul italian pentru „smochină”, dar și un cuvânt folosit în limbajul familiar pentru a înlocui termenul american „cool”.
Acest dublu sens este în acord și cu viziunea lui Oscar Farinetti pentru un parc ce va permite vizitatorilor să participe la ateliere tematice, vizând subiecte care pot să varieze de la fotografia alimentară și până la procesul de preparare a înghețatei, trecând prin principiile de bază ale „vânătorii” de trufe.
Potrivit Agerpres.ro, o cincime din parc, amenajat în fosta piață a producătorilor de fructe și legume din Bologna, este în aer liber și găzduiește prezentări diverse, ce includ peste 200 de animale și 2.000 de specii de plante.
„Educația este fundamentală în acest proiect. Însă este vorba și despre a te amuza, a mânca, a face cumpărături”, a explicat Oscar Farinetti pentru AFP înainte de deschiderea oficială a parcului, ce va avea loc pe 15 noiembrie.
Parcul vrea, de asemenea, să celebreze savoir-faire fermier și culinar care se ascunde în spatele multor produse gastronomice italiene și biodiversitatea unei țări care se întinde de la insulele mediteraneene din fața Africii și până la piscurile înzăpezite ale Alpilor.
Această diversitate se exprimă în noul parc prin intermediul a peste 40 de restaurante și la fel de multe expoziții didactice ale producătorilor de specialități culinare, precum o specialitate rară de carne de vită și bonboane cu cremă de lemn-dulce.
Zeci de antreprenori împărtășesc viziunea proiectului și participă la proiectul parcului gastronomic din Bologna. Printre ei se află și Antonio Capaldo, proprietarul companiei care produce vinurile Feudi San Gregorio.
În parteneriat cu un comerciant de fructe de mare, el a înființat în parcul Fico-Eataly World un fast-food pe bază de pește, care va pune în valoare și vinurile sale, de obicei albe și acidulate.
„Cine și-ar fi imaginat că magazinul Eataly din New York ar vinde mai mult decât Apple Store? Există o mare sete de cultură italiană în lume, de aceea noi mizăm pe succesul acestui proiect”, a adăugat Antonio Capaldo.
De la deschiderea de vineri, magazinul Eataly din Los Angeles a a atras atat de multi turisti incat nu mai face fata cererii.
Magazinul din Los Angeles este al cincilea din Statele Unite, unde functioneaza doua magazine in New York și cate unul în Chicago și Boston.