Exporturile de ceasuri elvetiene, cea mai mica crestere din ultimii trei ani
Exporturile de ceasuri elveţiene au crescut în 2019 comparativ cu 2018, însă ritmul de creştere a fost cel mai mic din ultimii trei ani, în condiţiile în care piaţa pentru ceasurile mai ieftine s-a evaporat, iar epidemia de coronavirus ameninţă să afecteze industria de orologerie, transmite Bloomberg.
Datele statistice publicate de Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie arată că exporturile de ceasuri au crescut cu 2,4%, până la 21,7 miliarde franci (22,4 miliarde dolari) în 2019. Cu toate acestea, exporturile spre Hong Kong, o piaţă de export importantă, au scăzut cu 11% pe fondul protestelor violente din această metropolă care au dus la închiderea magazinelor.
În pofida evoluţiilor negative din Hong Kong, Asia este în continuare responsabilă pentru mai mult de jumătate (53%) din cifra de afaceri generată de exporturile de ceasuri elveţiene în 2019 în timp ce Europa a fost responsabilă pentru 30% iar America 15%.
Federaţia Industriei Elveţiene de Orologerie a mai informat că, în timp ce valoarea exporturilor de ceasuri a crescut în 2019, în termeni de volum, numărul de ceasuri exportate a scăzut cu 13% până la 20,5 milioane unităţi, cel mai redus nivel de după 1984, în condiţiile în care industria s-a concentrat pe limitarea producţiei şi tranziţia spre modele cu prețuri mai mari.
Potrivit analiştilor, ceasurile cu preţuri mai mici au probleme în a face faţă concurenţei venite din partea caselor de modă şi a ceasurilor inteligente. Aceasta este o veste proastă pentru grupul elveţian Swatch Group AG, care obţine o mare parte din venituri de pe urma unor mărci mai ieftine precum Swatch şi Tissot.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.