Fashion Week începe marţi la Paris şi mizează pe prezenţa fizică, în pofida valului de cazuri Omicron
După Milano, săptămâna dedicată colecţiilor pret-a-porter începe marţi la Paris, mizând pe prezenţa fizică, în pofida valului de cazuri Omicron, relatează AFP.
Din cele 76 de case de modă înscrise în calendarul oficial, 17 organizează defilări faţă de doar şase în iunie. Printre acestea, Dior, Hermes, Rick Owens şi Y/Project, precum şi Kenzo, având la conducere noul său director artistic, japonezul Nigo, celebru în lumea streetwear-ului.
Louis Vuitton organizează joi două defilări pentru ultima colecţie semnată Virgil Abloh. Creatorul popular printre mileniali şi primul stilist de culoare aflat în fruntea unei case de lux a murit în noiembrie de cancer, la vârsta de 41 de ani.
În plus, aproape 30 de mărci, printre care Courreges şi Issey Miyake, plănuiesc prezentări mai puţin formale decât defilările de modă cu mai multe intervale orare, la care sunt invitaţi jurnalişti şi cumpărători.
„Acest lucru demonstrează aspiraţia profundă a mărcilor şi a actorilor din domeniul modei pentru defilările în format fizic”, a declarat preşedintele executiv al Fundaţiei Haute Couture şi Fashion Pascal Morand, intervievat de AFP.
„Digitalul îmbogăţeşte fizicul, dar nu înlocuieşte latura emoţională şi senzorială a spectacolului”, a adăugat el.
Egonlab, un brand francez fondat în urmă cu doi ani de Florentin Glemarec şi Kevin Nompeix, care a devenit cunoscut prin videoclipuri artistice, intră în calendarul oficial cu o prezentare de modă.
„Este important ca o casă de modă să treacă în etapa defilărilor în format fizic, este punctul culminant al unei munci îndelungate. Cu atât mai mult după această perioadă lungă de COVID-19 în care a trebuit să ne reinventăm digital pentru a putea supravieţui”, a declarat Kevin Nompeix pentru AFP.