Festivalul de la Salzburg, la cea de a 100 a editie, in ciuda pandemiei
Cel mai mare festival din lume dedicat muzicii clasice, teatrului şi operei, care anul acesta aniversează 100 de ani de la înfiinţare, a început sâmbătă la Salzburg, fiind dominat de măsuri de protecţie deosebite împotriva răspândirii noului coronavirus.
Festivalul a fost inaugurat de reprezentaţia operei „Elektra” de Richard Strauss, în regia polonezului Krzysztof Warlikowski, şi a piesei de teatru „Everyman”, jucată în fiecare an de la înfiinţarea evenimentului.
Piesa urma să se desfăşoare în piaţa Catedralei din Salzburg, dar o furtună a obligat ţinerea spectacolului în interior, unde spectatorii purtând măşti de protecţie au putut cu greu menţine distanţarea fizică, potrivit presei locale.
Organizatorii au promis respectarea măsurilor sanitare stricte pentru această versiune restrânsă a festivalului: 110 spectacole sunt prevăzute în august, faţă de cele 200 preconizate iniţial.
Cele 80.000 de bilete vândute, faţă de cele 230.000 la ediţiile anterioare, sunt personalizate pentru a permite autorităţilor să depisteze eventualele cazuri de infectare cu noul coronavirus, în timp ce artiştii participanţi vor fi obligaţi să realizeze frecvent teste de depistare şi să completeze jurnale de sănătate.
Spectatorii sunt obligaţi să poarte măşti până la ocuparea locurilor. În timpul spectacolelor nu se fa pauze și nu au fost organizate puncte de vânzare a alimentelor sau a băuturilor.
În program figurează duminică premiera mondială a unui spectacol bazat pe o piesă de teatru a controversatului laureat al premiului Nobel pentru literatură pe anul 2019, scriitorul austriac Peter Handke. Noua lui piesă de teatru, „Zdenek Adamec” spune povestea unui tânăr bărbat care îşi dă foc la Praga în 2003 pentru a protesta faţă de o serie de evenimente politice şi ecologice.
Tot duminică este prevăzut spectacolul de operă „Cosi fan tutte” de Mozart, pus în scenă de regizorul german Christof Loy.