Hermes nu este interesat de piața second hand de lux
Producătorul de genți Birkin Hermes (HRMS.PA) nu este interesat să se implice pe piața de lux la mâna a doua, în creștere rapidă, care i-a atras pe unii rivali, a declarat vineri șeful său, Axel Dumas.
Spre deosebire de Kering (PRTP.PA), care a investit în resellerul Vestiaire Collective și își vinde unele dintre etichetele pe platforme pentru produse second-hand, Hermes vede piața second-hand ca o amenințare, spunând că crește prețurile și poate alimenta contrafacerea, scrie Reuters.
„Ar fi în detrimentul clientului nostru obișnuit care vine la magazin”, a spus Dumas analiştilor în urma rezultatelor puternice din prima jumătate, când a fost întrebat dacă colaborează cu vreun revânzător.
În mod tradițional, mărcile de lux s-au ferit de dealerii second hand, dar interesul tot mai mare pentru moda de ocazie din partea cumpărătorilor mai tineri, conștienți de mediul înconjurător, a determinat unele case să-și reconsidere poziția.
Hermes este renumit în industrie pentru gestionarea atentă a producției și a stocurilor, care au contribuit la menținerea aurei sale de exclusivitate.
Are limite de ieșire, astfel încât cererea pentru gențile sale de mână de ultimă generație depășește întotdeauna oferta.
Râvnitul său model de peste 10.000 de dolari Birkin generează liste de așteptare și poate costa uneori mai mult pe piața de revânzare decât în magazinele Hermes.
Grupul nu își vinde prețioasele genți online.
„Cererea a fost întotdeauna mai mare decât oferta noastră, ne confruntăm cu asta de ani de zile”, a spus Dumas, adăugând că grupul nu ar produce mai mult dacă ar însemna compromisuri la calitate.
Compania are o creștere limitată a producției de articole din piele de 6% până la 7% anual.
În prezent, construiește cinci noi ateliere de piele în Franța, care urmează să intre în funcțiune în următorii cinci ani.
„Producem cu un singur lucru, calitatea, dacă nu reușim să avem acest lucru în ceea ce privește know-how-ul sau frumusețea materialelor, prefer să nu producem”, chiar dacă acest lucru duce la blocaje, a spus Dumas, adăugând că este nevoie de 15 ore de muncă pentru a face o geantă Birkin.
Rivalul mai mare LVMH a declarat, de asemenea, că nu intenționează să participe pe piața second hand și a subliniat eforturile de a oferi servicii de reparații pentru produsele sale.