Hotelurile de lux din Tokyo ofera servicii rezidentiale de lux pentru sejururi pe termen lung
Hotelurile de lux din capitala Japoniei oferă o gamă largă de servicii rezidențiale pentru sejururi prelungite, în încercarea de a supraviețui în pandemia de coronavirus, iar eforturile lor se dovedesc a fi populare, deoarece multe camere au fost repede blocate.
Diverse industrii caută noi piețe pentru a supraviețui pe fondul pandemiei coronavirusului, dar hotelurile care oferă servicii rezidențiale pot avea succes ca model de afaceri standard?
Planurile pentru sejururi lungi se bazează pe principiul Hotel Business Act, astfel încât oaspeții nu trebuie să plătească un depozit sau banii cheie, să semneze un contract și nici să semneze alte acte, cum ar fi atunci când închiriază un apartament. Facturile pentru utilități și apă nu sunt taxate de oaspeți, astfel încât aceste planuri de servicii rezidențiale sunt relativ ușor de adoptat de hoteluri. Mai important, în spatele acestor planuri se află dorința hotelurilor de a stabili un nou model de afaceri care să acopere scăderea veniturilor cauzată de ratele de ocupare scăzute pe fondul pandemiei.
Aceste servicii rezidențiale au fost un succes pentru companiile care nu au birouri, proprietarii de afaceri care doresc să lucreze de la distanță și cei bogați.
Hotelul Imperial Tokyo din Chiyoda Ward din capitală a lansat planul „Apartamente la Imperial” pe 1 februarie. Oaspeții pot sta într-o cameră de 30 de metri pătrați de tip studio pentru o taxă lunară de 360.000 de yeni (aproximativ 3.300 USD), inclusiv taxe și servicii, aproximativ același preț ca și chiria unui apartament de lux din centrul Tokyo.
Prestigiosul Hotel Imperial a fost deschis în cartierul Hibiya din Tokyo în 1890 de către finanțatori, inclusiv industrialul Shibusawa Eiichi, ca o facilitate de lux pentru a găzdui oaspeți VIP din străinătate. Ca un pionier în industrie, Hotelul Imperial a introdus diverse servicii în Japonia, inclusiv utilizarea hotelurilor pentru a găzdui nunți și oferirea de bufete la restaurante.
Cea mai mare caracteristică a planului rezidențial este că oaspeții se pot abona la servicii de înaltă calitate pe care hotelurile le oferă contra cost, cum ar fi serviciile de spălătorie care costă 30.000 de yeni (aproximativ 275 USD) pe lună. Hotelul Imperial a introdus servicii de spălătorie pentru oaspeți în Japonia în 1911.
Înainte de lansarea proiectului „Apartamente la Imperial”, hotelul a renovat părți din trei etaje pentru oaspeți din Clădirea Turnului pentru a converti 99 de camere cu scopul de a oferi servicii rezidențiale. Deși nu există bucătării sau frigidere mari în camere, oaspeții pot folosi mașini de spălat cu uscătoare, cuptoare cu microunde și alte echipamente în „camera comună” de pe etajele apartamentului. De asemenea, sunt disponibile gratuit chifle pentru micul dejun.
Serviciile de lux includ un centru de fitness cu piscină și saună, o sală de ședințe, un business lounge perfect pentru teleconferinte, depozit de bagaje, personal pentru fiecare oaspete, cafea sau ceai negru în lounge-ul hotelului și parcare gratuită.
Hotelurile din Tokyo au fost puternic afectate de pandemia de coronavirus, iar Hotelul Imperial nu face excepție. În aprilie și mai, în prima stare de urgență, rata ocupării a scăzut cu 80% până la 90% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, aproape ca și cum hotelul ar fi închis temporar.
Se pare că managementul hotelului a decis să dezvolte cu promptitudine planul de servicii rezidențiale, care fusese luat în considerare anterior, prin strângerea de idei de la angajați. „Pe lângă afacerea hotelieră, ar trebui să începem un nou serviciu folosind resursele noastre”, a spus el. Planul a fost primul de acest gen din istoria hotelului de peste 130 de ani.
Când hotelul a început să accepte rezervări pe 1 februarie, toate cele 99 de camere care oferă servicii rezidențiale până pe 15 iulie au fost rezervate în aceeași zi.
„Nu ne-am imaginat niciodată că vom avea rezervări din prima zi și am fost surprinși de răspunsul uriaș”, a spus un reprezentant al hotelului. „Cred că acesta este rezultatul satisfacerii ferme a nevoilor pieței actuale.”
Între timp, Hotelul New Otani a lansat planul „New Super Tokyocation”, care are trei opțiuni: sejururi de șase, 12 sau 30 de nopți. Toate acestea vin cu trei mese pe zi și servicii de spălătorie.
Hotelul a fost deschis în 1964, când au avut loc Jocurile Olimpice de la Tokyo, de către industriașul Yonetaro Otani. Se află în districtul Kioicho din Chiyoda Ward. Renumita grădină în stil japonez, veche de 400 de ani, a hotelului are un iaz mare și o cascadă.
Planul New Super Tokyocation al Hotelului New Otani, în care oaspeții pot sta într-o astfel de oază urbană, a fost lansat pe 8 februarie. Tariful pentru o cameră principală de 36 de metri pătrați este de 750.000 de yeni (aproximativ 6.900 de dolari) pe lună pentru un oaspete sau 975.000 de yeni (aproximativ 8.971 dolari) pentru două persoane care stau în cameră. Patru restaurante din hotel oferă un total de 40 de feluri de mâncare formate din bucătărie japoneză, occidentală și chineză, în timp ce 20 de feluri de mâncare sunt disponibile pentru room service și mic dejun.
Excluderea călătoriilor către și de la Tokyo din campania guvernamentală centrală de subvenții de călătorie „Go To” din vara trecută a inspirat hotelul să creeze planul.
Hotelul a lansat mai întâi planul Tokyocation pentru șase nopți pentru a transmite beneficiile rezidenților din Tokyo, iar ulterior a lansat planul Super Workation pentru 30 de nopți, după ce guvernul i-a încurajat pe oameni să lucreze la distanță atunci când este posibil, în încercarea de a stăvili pandemia de coronavirus. Hotelul a început să vândă noul plan Tokyocation în octombrie ca răspuns la creșterea cererii de sejururi consecutive. Hotelul a declarat că a adăugat mese, după ce a primit multe solicitări de la oaspeți în urma emiterii celei de-a doua stări de urgență.
În afară de mese, Hotelul New Otani oferă și alte servicii gratuite în cadrul planurilor de lucru. Acestea includ spalatorie (doar cămăși de rochie, bluze, lenjerie de corp și șosete), o sală de conferințe timp de două ore și cele mai noi biciclete electrice Bosch, populare în Europa, care le permit oaspeților să se bucure de ciclism în jurul hotelului și a altor zone din apropiere.
Printre persoanele care utilizează planurile de lucru se numără proprietarii de afaceri, angajații de la companii de risc fără birouri și un număr tot mai mare de cupluri căsătorite. Potrivit hotelului, unii oaspeți au rezervat pentru că „erau preocupați de siguranță, deși doreau să scape și să ia masa afară”.
Purtătorul de cuvânt al Hotelului New Otani, Kentaro Yumoto, a declarat: „Serviciul este bineînțeles potrivit pentru munca la distanță, dar permite oaspeților să experimenteze o viață luxoasă la hoteluri, așa că sperăm că oamenii vor continua să folosească planul ca un tratament pentru ei înșiși sau ca o alternativă la călătoria efectivă după starea de urgență „.
De multă vreme Keio Plaza Hotel Tokyo, în cartierul Shinjuku, a început să vândă și serviciul său rezidențial „Nishi-Shinjuku New Lifestyle” pentru doar 20 de camere pe 17 februarie.
Keio Plaza este un hotel zgârie-nori, printre primele de acest gen din Tokyo, deschis în iunie 1971, hotelul cu 47 de etaje fiind la momentul inaugurării cel mai înalt clădire în Japonia.
O caracteristică o reprezintă tarifele relativ mici ale hotelului, în ciuda faptului că oferă cazare de lux.
Tariful pentru o cameră de aproximativ 30 de metri pătrați în Turnul Superior Sud este de 160.000 de yeni (aproximativ 1.500 de dolari) pe lună, inclusiv taxe și servicii, iar până la două persoane pot sta într-o cameră. Ca facilitate de serviciu, hotelul oferă 500 de yeni în valoare de credit pe oaspete pe noapte, care poate fi utilizat la restaurante, un lounge și un magazin în hotel.
Hotelul servește, de asemenea, micul dejun – pâine prăjită și cafea – la sala de mese pentru 500 de yeni și oferă reduceri pentru spălătorie și utilizarea parcării. De două ori pe săptămână, angajații curăță camera, înlocuiesc prosoapele, lenjeria de pat și alte articole de igienă și golesc coșurile de gunoi.
Hotelul Keio Plaza Tokyo a decis să introducă serviciul deoarece, deși un număr din ce în ce mai mare de oameni lucrează de acasă, au existat voci în creștere care solicită cazare în centrul Tokyo atât pentru viața de afaceri, cât și pentru viața privată. Planul a început să prindă cont, odată cu lansarea celei de-a doua stări de urgență în ianuarie.
Hotelul a primit multe solicitări chiar înainte de a începe să accepte rezervări pentru planul din 17 februarie. Traficul a crescut brusc pe site-ul hotelului și liniile de telefon în ziua respectivă au fost blocate, iar planul de ședere a fost rezervat în aproximativ 2 1/2 ore.
Chikara Oda, care se ocupă de relațiile publice la Keio Plaza Hotel Tokyo, a declarat: „În timp ce vom continua să îmbunătățim atât componentele hardware, cât și cele software pentru a satisface nevoile diverse ale diferiților oaspeți, inclusiv oamenii de afaceri, ne gândim și la vânzarea de noi produse”