Marii producatori mizeaza pe bauturile spirtoase de ultima generatie pentru cresterea post-COVID
Marii producătorii de băuturi au început să încheie tranzacţii şi parteneriate pentru a-şi putea extinde oferta de băuturi spirtoase cu preţuri de peste 200 de dolari sticla, acesta fiind segmentul cu cea mai rapidă creştere pe piaţa mondială a băuturilor alcoolice, evaluată la 1.000 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Luna trecută, Moet Hennessy (LVMH) divizia de vinuri şi spirtoase a grupului de lux Louis Vuitton, şi rivalul Campari, a anunţat o alianţă pentru a vinde online băuturi premium în încercarea de a cuceri o cotă cât mai mare din piaţa globală de 50 de miliarde de dolari a băuturilor spirtoase high-end.
La rândul său, grupul Pernod Ricard, producătorul coniacului Martell, a investit în ultimii doi ani în mai multe mărci de tip „super-premium” şi „ultra-premium”, precum marca japoneză de gin ultra-premium Ki No Bi sau marca germană de gin Monkey 47.
Producătorii de băuturi sunt în căutare de oportunităţi de fuziuni şi achiziţii pentru că se aşteaptă ca vânzările de băuturi scumpe să crească mai mult decât băuturile mai accesibile, în următorii cinci ani.
„Luxul este şi va rămâne un factor cheie al strategiei noastre”, a declarat luna trecută directorul de strategie al Pernod Ricard, Yves Schladenhaufen.
Potrivit unei analize realizate de International Wines and Spirits Record (IWSR), vânzările de băuturi premium la sticle de 750 ml, cu un preţ începând de la 200 de dolari, ar urma să crească cu 9,3% anual până în 2025, depășind vânzările la băuturile cu prețuri mici. În schimb, vânzările de produse care costă 10 dolari sticla sunt prognozate să crească cu doar 0,8% anual în aceeaşi perioadă.
„Carantina a relansat pasiunea pentru cocteiluri, pe măsură ce oamenii şi-au exersat abilitățile de barbani acasă. Credem că acest lucru se va traduce în dorinţa oamenilor de a fi mai aventuroşi şi a încerca băuturi de calitate superioară atunci când se vor întoarce în baruri”, apreciază Tony Latham, directorul financiar de la Bacardi Limited.
Producătorul de whisky Bowmore Beam Suntory, care este proprietate privată, s-a angajat să obțină mai mult de jumătate din veniturile sale din băuturi premium până în 2030.
Siddharth Banerji, șeful Kyndal Group, un distribuitor de whisky Scotch Macallan și alte mărci de băuturi spirtoase high-end din India, a declarat că pandemia le-a reamintit unor consumatori că viața este scurtă, ceea ce duce la o atitudine live-for-the-moment.
„Există o atitudine filosofică față de alcool, prin care oamenii se gândesc că ar putea muri oricând și își dau seama că banii nu îți vor salva viața”, a spus el.
Andy Sung, un colecționar de whisky cu sediul în Houston, care analizează whisky-uri rare și în ediție limitată pe Instagram pentru cei 10.000 de adepți ai săi, a declarat că vede mai mulți oameni care manifestă interes pentru investiții și colectarea whiskyului high-end decât a făcut-o acum câțiva ani. Prețurile pentru whisky-urile rare, în loturi mici și în ediție limitată din ultimul an au atins niveluri „absolut nebunești”, a spus el.
Din punct de vedere istoric, preferinţele consumatorilor se schimbă odată la 15 ani dinspre băuturi spirtoase precum whisky şi bourbon spre băuturi spirtoase „albe” precum vodka şi gin, deoarece tinerii adulţi tind să respingă mărcile şi categoriile preferate de părinţii lor. Deoarece în ultimii ani au fost preferate whisky-ul şi bourbon-ul, unele companii mizează pe băuturile „albe” premium precum tequila şi mezcal, susţine Ken Harris, analist la firma de consultanţă Cadent Consulting Group. Harris apreciază că firmele care sunt în căutarea de produse high-end pe care să le adauge în portofoliile lor sunt dispuse să plătească prime de până la cinci ori valoarea unei mărci
În Europa, pandemia a crescut interesul consumatorilor în achiziţionarea online de băuturi spirtoase premium, spune Alberto Gennarini, partener la firma de consultanţă Vitale & Co. În acest context, Campari şi Moëe Hennessy, care au încheiat un parteneriat în luna iulie, ar putea încerca să extindă platformele de e-commerce Tannico şi Ventealapropriete.com dincolo de Franţa şi Italia, au declarat pentru Reuters o serie de surse din industria de băuturi.
În plus, revenirea clienţilor la restaurantele şi hotelurile de lux graţie vaccinării ar urma să stimuleze, de asemenea, cererea de băuturi scumpe. În SUA, aproximativ 85% din baruri şi restaurante sunt deschise în pofida înmulţirii cazurilor de infecţie cu coronavirus, un semn că cei vaccinaţi sunt mai încrezători să ia masa în oraş.
În pofida carantinelor, anul trecut vânzările de băuturi spirtoase, măsurate în dolari, au crescut cu 1,3% în SUA , potrivit organizaţiei reprezentative Distilled Spirits Council of the United States. Însă, în timp ce băuturile spirtoase cu un preţ variind între 115 şi 170 de dolari pe sticlă au crescut cu 7,3% iar băuturile cu un preţ de peste 179 de dolari au crescut cu 12,7%, vânzările de băuturi cu un preţ mai mic de 10 dolari pe sticlă au scăzut comparativ cu 2019.