Milano confirma ca va organiza doua editii pentru Saptamana Modei
În timp ce Londra a anunțat că va anula ”Săptămâna modei”, Milano a confirmat că va organiza cele două ediții ale modei în ianuarie și februarie, cu o platformă digitală plină de evenimente.
”Confirmăm datele. Întalnirile noastre vor fi digitale sau fizice, în funcție de evoluția pandemiei”, a declarat președintele Camerei de Modă Italiene, Carlo Capasa, la cea de-a 25-a ediție a Summit Pambianco, difuzată online, scrie fashionnetwork.com.
Următoarea săptămână masculină milaneză, dedicată colecțiilor de toamnă-iarnă 2021-2022, este programată în perioada 15-19 ianuarie, iar ediția feminină în perioada 23 februarie – 1 martie. La Londra, în schimb, British Fashion Council a anulat următoarea ediție masculină în ianuarie, din cauza pandemiei, a Brexitului și a dorinței de a regândi această întâlnire. Următoarea ediție în mod tradițional colecțiilor feminine este programată în perioada 19-23 februarie, cu designeri de modă bărbați încurajați să participe.
Din cauza pandemiei, Milano a trecut în zona digitală din această vară, cu doar câteva prezentări în format fizic pentru un număr restrâns de case de modă. Carlo Capasa a subliniat că precedenta Săptămână a Modei de la Milano, o ediţie supranumită „figitală”, organizată în septembrie 2020, când au fost prezentate 156 de colecţii prin defilări şi un spaţiu de tip show-room cu 300 de mărci participante, a generat 45 de milioane de vizualizări, un record absolut şi incredibil, care au făcut din Milano prima platformă consacrată Săptămânii Modei din lume prin prisma vizionărilor online.
„A fost o operaţiune de rezistenţă italiană, dar sentimentul de atinge şi a simți din modă este de neînlocuit, iar noi sperăm să revenim în curând la prezentări în format fizic”, a spus Carlo Capasa.
Moda este a doua industrie manufacturieră din Italia şi a fost, la fel ca întregul sector pe plan mondial,a fost grav afectată de consecinţele generate de pandemia de coronavirus. Potrivit unei anchete realizate de Confindustria Moda, principala organizaţie patronală din acest sector, industria modei italiene a pierdut 29 de miliarde de dolari, în termeni care ţin de cifra de afaceri, în primele nouă luni ale anului 2020. În al treilea trimestru, companiile de modă din Italia au înregistrat o scădere de 27% a veniturilor, după scăderi de 39% în al doilea trimestru şi de 36% în primul trimestru, a anunţat preşedintele acestei organizaţii, Cirillo Coffen Marcolin.
În condiţiile în care Italia realizează 41% din producţia europeană de modă şi accesorii, devansând cu mult Germania (aproape 12%) şi Franţa (8%), şi peste 60% din producţia de articole de lux la nivel mondial, Carlo Capasa a cerut Guvernului italian să ia măsuri specifice de sprijinire a acestui sector de activitate.