Pandemia afecteaza luxul. Veniturile LVMH au scazut cu 27% in primul semestru
Grupul francez LVMH, cel mai mare retailer de bunuri de lux din lume, grup care controlează branduri precum Louis Vuitton şi Givenchy, a raportat raportează pentru prima jumătate a anului venituri de 18,4 miliarde euro, în scădere cu 27% faţă de anul trecut. Pierderile LMVH vin pe fondul crizei COVID-19, care a forţat magazinele din întreaga lume să se închidă.
Acțiunile gigantului de produse de lux LVMH au scăzut în marți dimineață, după ce proprietarul Louis Vuitton a anunțat scăderea profitului și a vânzărilor în prima jumătate a anului din cauza pandemiei coronavirusului, prețul acțiunii firmei franceze micșorându-se cu peste patru procente.
Rezultatele LVMH au scăzut și acțiunile altor firme de lux. Kering a scăzut cu 0,83 la sută, dar Moncler a scăzut cu 4,72 la sută.
De asemenea, grupul lui Bernard Arnault producea o cincime din şampania vândută în lume, însă cererea a scăzut drastic din cauza petrecerilor şi a concertelor anulate şi din cauza cluburilor de noapte şi a restaurantelor care au fost închise.
În cele trei luni de criză până în iunie, veniturile LVHM au scăzut cu 38%, în timp ce analiştii se aşteptau la un declin de 42%. Iar veniturile obţinute de grupul francez din comercializarea de haine şi articole din piele s-au depreciat cu 37% în primele şase luni ale anului.
„Deşi au fost semne încurajatoare de redresare în mai multe activităţi ale grupului, veniturile au fost în special în scădere în Statele Unite şi Europa în timpul trimestrului”, a declarant compania, potrivit presei internaţionale.
Presedintele LVMH si directorul executiv Bernard Arnault au declarat ca spera ca compania, care detine si casa de moda Christian Dior, sa își revină in a doua jumatate a anului. Arnault a spus: „Deși am observat semne puternice ale unei creșteri a activității încă din iunie, rămânem foarte vigilenți pentru restul anului.Datorită forței brandurilor noastre și a capacității de reacție a organizației noastre, suntem siguri că LVMH este într-o poziție excelentă pentru a profita de recuperare, care sperăm că va fi confirmată în a doua jumătate a anului și să ne consolideze lider pe piața mondială de lux din 2020”.
Anul acesta, acţiunile LVMH au scăzut cu 3,1% pe bursă.
Acum doi ani, Louis Vuitton a avut, în România, cele mai mari afaceri şi cel mai ridicat profit de la lansare: o cifră de afaceri de 34,3 milioane lei şi un profit net de 8,8 milioane lei, cu doar 12 angajaţi în magazin.
Brandul de lux produce şi în ţara noastră, la Cisnădie, lângă Sibiu, unde face încălţăminte şi componente pentru genţi.
Preţul unei genţi Louis Vuitton porneşte de la 960 euro şi poate ajunge până la 120.000 euro