PERSONAL LUXURY

Porsche isi creste participatia la producatorul croat de automobile electrice Rimac


Rimac Automobili, compania croată cunoscută pentru hipermașinile electrice și dezvoltarea bateriilor și a grupului propulsor, a câștigat încă o investiție de la Porsche AG.

Porsche a declarat luni că a investit 70 de milioane de euro (83,3 milioane de dolari) în Rimac, o mișcare care îi mărește pachetul de acțiuni de la 15% la 24%.

Aceasta este a treia oară când Porsche investește în Rimac. Constructorul german a făcut prima investiție în Rimac în 2018. Porsche și-a mărit participația la Rimac în septembrie 2019. Cu câteva luni mai devreme, Hyundai Motor Company și Kia Motors au investit împreună 80 de milioane de euro (90 de milioane de dolari la acea vreme) în Rimac.

Rimac a fost fondat de Mate Rimac în 2009 și este probabil cel mai bine cunoscut pentru hipermasinile sale electrice, cum ar fi modelul C Two cu două locuri pe care l-a prezentat în 2018 la Salonul Internațional de la Geneva. Vehiculul are 1.914 cai putere, o viteză maximă de 256 mile pe oră și poate accelera de la 0 la 60 mph în 1,85 secunde. Rimac intenționează să dezvăluie C Two în forma sa finală în 2021.

Cu toate acestea, Rimac face mai mult decât să producă hipermașini. Compania, care are 1.000 de angajați, se concentrează, de asemenea, pe tehnologia bateriilor din segmentul de înaltă tensiune, proiectează și produce grupuri de propulsii electrice și dezvoltă interfețe digitale între oameni și mașini.

”Consiliul de Supraveghere al Porsche a validat vineri creşterea partipaţiei la Rimac Automobili de la 15% la 24%, în valoare de 70 de milioane de euro, ceea ce ”ilustrează lărgirea parteneriatului strageic”, anunţă constructorul într-un comunicat.

Presa a scris în trecut despre o investiţie importantă a Porsche la Rimac în legătură cu achiziţionarea de către întreprinderea croată a mărcii de lux Bugatti, proprirtatea Volkswagen, şi a Bugatti Veyron, unul dintre cele mai scumpe şi rapide automobile din lume, potrivit Money.ro

Porsche nu a menţionat luni o asemenea operaţiune.

Marca de la Zuffenhausen (sud-vest) a achizişionat în 2018 capital la Rimac, care se află în prezent ”pe cale să devină un firnizot direct al Porsche şi altor constructori” de componente complexe.

Devenit cu o viteză-fulger unii dintre liderii mondiali ai tehnologiei automobilului electric, Rimac, înfiinţat în 2009 şi care are în prezent 1.000 de angajaţi, vinde, de asemenea, la preţuri aiuritoare maşini de tip ”supercar” sportive, care pot atinge peste 400 km/h.

”Pentru Rimac şi Porche este important ca cele două întreprinderi să rămână independente”, declară Mate Rimac, CEO-ul şi fondatorul întreprinderii, supranumit de presă ”Elon Musk al Balcanilor”.

CEO-ul Volkswagen Herbert Diess vrea o accelerare către domeniul electric a grupului, care deţine 12 mărci, şi o simplificare a structurilor în vederea unei mai bune valorizări la bursă.

VW şi-a introdus la bursă divizia de TIR-uri Traton – mărcile MAN şi Scania – şi şi-a vândut partea pe care o deţinea la producătorul de cutii de viteză Renk.

Presa evocă, de asemenea, discuţii în vederea unei viitoare introduceri la bursă, cel puţin parţială, a Porsche.

Porsche este cel mai interesat de dezvoltarea componentelor Rimac, conform comentariilor făcute de Lutz Meschke, vicepreședintele consiliului executiv al Porsche AG. Meschke a menționat că Rimac este „excelent poziționat în soluții prototip și serie mică” și „este pe cale să devină furnizor de nivel 1 pentru Porsche și alți producători din segmentul high-tech”.

Porsche a plasat deja primele sale comenzi la Rimac pentru dezvoltarea de componente de serie extrem de inovatoare, potrivit Meschke.

În ciuda investițiilor sale continue, Porsche a declarat că nu deține un pachet de control în Rimac.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *