PERSONAL LUXURY

Record de vanzari la automobilele de lux in 2021. Vanzarile Rolls-Royce, Bentley, BMW au crescut, marcile mai ieftine raman in urma


Mărcile de mașini de lux precum Rolls-Royce, Bentley, Porsche și BMW au raportat vânzări record, mulțumită clienților care le-au ravnit și producătorilor care au direcționat producția către modelele cele mai profitabile.

Într-o perioadă în care călătoriile internaționale au fost blocate din cauza pandemiei în imposibilitatea de a cheltui bani pe produse spectaculoase, o întreagă generație tânără de consumatori de mașini de lux a mers la cumpărături auto anul trecut.

Între timp, producătorii care se confruntă cu o penurie de semiconductori au acordat prioritate anumitor modele.

„Suntem cu greu afectați de deficitul de cipuri”, a spus Alain Favey, șeful de vânzări la Bentley Motors Ltd., care este deținută de producătorul auto german Volkswagen AG.

Alte tipuri de producători care se confruntă cu o penurie de cipuri și alte componente au acordat prioritate produselor cu preț ridicat din motive similare, făcând mai greu pentru consumatori să găsească alternative mai ieftine.

Bentley a vândut 14.659 de mașini anul trecut, o creștere de 31% față de anul precedent și un record pentru companie. Porsche, deținută și de VW, a vândut 301.915 de mașini, o creștere cu 11% la nivel mondial. Ambele mărci au înregistrat o creștere în SUA, Europa și China.

Prin comparație, marca omonimă a VW, cea mai mare afacere în funcție de vânzări de unități, s-a luptat pe tot parcursul anului să își mențină fabricile în funcțiune din cauza penuriei de cipuri. Uzina principală din Wolfsburg a funcționat sub capacitate și a trebuit să renunțe la schimburi pe tot parcursul anului, potrivit Wall Street Journal.

Ca urmare, vânzările au fost afectate, scăzând cu 8,1%, până la 4,9 milioane de vehicule la nivel mondial. Vânzările în China, cea mai mare piață unică a mărcii, au scăzut cu 14,8%.

Performanța mixtă a VW o reflectă pe cea a altor producători de pe piața de masă: în timp ce sedanurile convenționale, hatchback-urile și break-urile au încetinitâ, vehiculele utilitare sport și vehiculele electrice noi au înregistrat câștiguri mari.

În SUA, BMW a crescut vânzările cu 21%, fiind cel mai bine vândut brand de lux pentru al treilea an consecutiv, vânzând 336.644 de vehicule. Lexus de la Toyota Motor Corp. a ajuns pe locul al doilea, vânzând 304.476 de vehicule, sau cu 11% mai mult decât anul precedent.

Tesla Inc. TSLA -1,82% a reușit să evite unele dintre efectele deficitului de cipuri, iar un an întreg de vânzări pentru cel mai recent model Y SUV a contribuit la creșterea livrărilor globale cu 87%.

Rolls-Royce, deținută de Bayerische Motoren Werke AG BMW 0,10%, ale cărei mașini de superlux personalizate au prețuri de pornire de peste 300.000 de dolari, a vândut un record de 5.586 de mașini anul trecut, în creștere cu 49% față de anul precedent.

Martin Fritsches, președintele Rolls-Royce Motor Cars Americas, a spus că cumpărătorii de mașini de superlux precum Rolls-Royce sunt astăzi mai tineri. Vârsta medie a unui client este de aproximativ 43 de ani, ceea ce înseamnă că mulți dintre clienții lor au peste 30 de ani.

În parte, a spus dl Fritsches, clienții bogați ai Rolls-Royce au fost puși la adăpostîn fața greutăților resimțite de mulți în timpul pandemiei. Au beneficiat mai mult de redresarea economică, de boom-ul criptomonedelor și de creșterea prețurilor acțiunilor. Și mulți dintre cumpărători sunt proprietari pentru prima dată de Rolls, a spus el, inclusiv tineri antreprenori care s-au îmbogățit pe bursă și pe criptomonede.

Vehiculele electrice noi au fost un alt motor al creșterii. BMW, care s-a descurcat mai bine decât mulți dintre rivalii săi în procesul de comprimare a cipurilor, a vândut anul trecut 2,5 milioane de vehicule, o creștere de 8,4%. Din total, compania a vândut 103.855 de vehicule complet electrice.

„Ținta noastră pentru 2022 este să dublăm vânzările de vehicule complet electrice”, a declarat Pieter Nota, șeful vânzărilor BMW. El a spus că BMW a fost bine aprovizionat cu cipuri pe tot parcursul anului 2021 și, prin noi relații directe cu producătorii de cipuri, se aștepta să ajungă până în 2022.

Nota a spus că efectele deficitului de cip vor continua probabil să se simtă în prima jumătate a acestui an, dar a adăugat că eforturile BMW de a atenua criza prin comenzi și relații directe cu furnizorii de cipuri ar trebui să ajute la atenuarea impactului din nou în acest an.

Porsche a declarat că sedanul său sport electric, Taycan, a depășit anul trecut mașina sport emblematică a companiei 911, marcând o schimbare simbolică, pe măsură ce chiar și clienții Porsche încep să îmbrățișeze mașinile electrice.

Odată cu debutul pandemiei și închiderile pe scară largă a fabricilor în 2020, producția auto a scăzut cu aproximativ 16% din 2019 la 74,6 milioane de vehicule, potrivit Wards Intelligence și LMC Automotive, grupuri de firme de consultanță.

În ciuda vânzărilor record, analiștii spun că Rolls-Royce va rămâne un mic brand de lux, intim, concentrat pe crearea de experiențe pentru clienții săi. Pentru a atrage clienții mai tineri, Rolls-Royce conectează proprietarii printr-o aplicație numită Whispers, pe care o puteți accesa doar dacă dețineți un Rolls-Royce.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *