Restaurante celebre din Bucuresti, cu nereguli
28 de restaurante din Bucureşti au fost amendate de inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) în urma unor controale efectuate în data de 25 mai. Printre cele mai cunoscute restaurante unde s-au constatat nereguli se numără Divan, Vaca MUUU, L’Incontro, Dristor Doner Fast Food.
„Au fost constatate nereguli la 28 dintre acestea (Cofetărie Franţuzeasca, Restaurant Beirut, Restaurant Zaitone, Restaurant Divan, Restaurant Picolo Mondo, Restaurant Vaca MUUU, Restaurant Yoshi, Restaurant Arăbesc Sis Kebab, mezze.ro- mâncare libaneză cu livrare la domiciliu, Restaurant Dines, Four Season, La Oriental, Tarboush restaurant, Sultan, Restaurant Marele Zid, Restaurant Templul Soarelui, Memos, Karamna, El Bacha, L’Incontro, Adress Fodd- restaurant cu specific turcesc, Tripoli- restaurant cu specific libanez, Restaurant No Name, Restaurant Coin Vert, Zen Sushi, Restaurant CHONG Quing, Restaurant Indian, Bozan Usta – Fast Food cu specific turcesc, Dristor Doner Fast Food, Restaurant Chineese Garden)”, se arată în comunicatul de presă al ANPC.
Au fost date 28 de amenzi în valoare totală de 147.000 lei şi două avertismente, fiind dispuse măsuri de oprire temporară a prestării serviciilor pentru trei dintre operatorii economici controlaţi, până la remedierea deficienţelor.
Ce s-a descoperit neinregula in aceste restaurante, majoritatea celebre?
- utilizarea de materii prime şi semipreparate cu data limită depăşită;
- aprovizionarea de materii prime fără documente de provenienţă;
- utilizarea de semipreparate supuse operaţiunii de congelare, fără a avea autorizaţie în acest sens şi fără a avea posibilitatea de a stabili data durabilităţii minimale;
- spaţii frigorifice care aveau un grad avansat de uzură, neigienizate, cu lipsa termometrelor şi fără a fi completate graficele de temperatură;
- semipreparate şi semifabricate în unitatea proprie, porţionate, congelate în unitate fără a avea autorizaţie şi care prezentau evidente modificări organoleptice (arsuri de congelare) şi care nu aveau elementele de identificare sau documentele de provenienţă;
- lipsa unui grafic pentru uleiul folosit, colectarea reziduurilor solide se făcea în recipient neacoperit;
- lipsa informării cu privire la ingredientele alergene şi lipsa indicării gramajului la unele produse;
- depozitarea în aceeaşi cameră frigorifică de produse diverse, preambalate sau în caserole cu capac (preparate din carne, branzeturi);
- materii prime aprovizionate în stare refrigerate şi semipreparate congelate în cadrul unităţii, fără ca unitatea să fie autorizată în acest sens;
- nerespectarea vecinătăţii în camera frigorifică;
- depozitarea ouălor la temperatura mediului ambiant;
- graficul de temeperatură nu era completatat la zi;
- lipsa traducerilor în limba română a meniului şi a afişului privind meniul zilnic.