Rolls-Royce planuieste sa opreasca temporar activitatea diviziei aerospatiale civile
Producătorul de motoare de aviaţie a început discuţiile cu sindicatele pentru oprirea activităţilor şi reducerea costurilor la divizia aerospaţială civilă, se arată într-un comunicat al companiei.
”Pe măsură ce continuăm să ne gestionăm baza de costuri ca răspuns la impactul continuu al pandemiei COVID-19 asupra întregului sector al aviaţiei comerciale, propunem o închidere operaţională de două săptămâni a Civil Aerospace în timpul verii”, potrivit comunicatului.
Situaţia financiară a Rolls-Royce este afectată de criza COVID-19 deoarece companiile aeriene au ffost nevoite să suspende cursele în mare măsură.
Rolls-Royce a avertizat luna trecută că traficul aerian ar putea fi restricţionat în acest an mai mult decât se aştepta, ceea ce va duce la creşterea ieşirilor de numerar.
Planul, dezvăluit pentru prima dată de Sunday Telegraph, este provizoriu în prezent și necesită acordul sindicatelor muncitorilor înainte ca acesta să poată continua. Toți cei 19.000 de muncitori din divizia aerospațială civilă ar urma să aibă salariul afectat aceassta fiind prima închidere temporară a fabricilor din anii 1980.
Închiderea de două săptămâni ar economisi Rolls-Royce zeci de milioane de dolari în cheltuieli salariale, precum și în diverse costuri de funcționare pentru fabricile sale. Personalului li s-a spus că pierderile salariale pe durata închiderii de două săptămâni ar fi repartizate pe tot parcursul anului, pentru a minimiza impactul asupra veniturilor.
De obicei, Rolls-Royce livra peste 500 de motoare Trent pe parcursul unui an, pentru a fi utilizate pe avioane precum A330, A340, A350 și A380, precum și Boeing 777 și Dreamliner. Având în vedere că deplasările pe distanțe lungi au ajuns aproape de blocare în 2020, nu numai că nu erau necesare motoare noi, dar și programul de întreținere al companiei a scăzut.
Anul trecut, compania a estimat ca în 2021 zborurile pe distanțe lungi să ajungă la aproximativ 70% din nivelurile pre-pandemice. Cu toate acestea, într-o estimare a pieței realizată la începutul acestui an, compania a revizuit acest obiectiv până la doar 55% din nivelurile anterioare.
Compania își propunea să revină la o poziție pozitivă în numerar în a doua jumătate a anului 2021. Dar odată cu apariția de noi variante ale virusului și eficacitatea vaccinurilor pentru a face față acestor probleme, perspectivele devin din ce în ce mai sumbre.
Compania a lucrat pentru reducerea costurilor, cu 7.000 de locuri de muncă tăiate de la începutul crizei. Se așteaptă ca alte 2.000 de locuri de muncă să fie eliminate până în 2022. Până în prezent, compania a făcut economii de costuri în valoare totală de 1 miliard de lire sterline (1,37 miliarde de dolari).
O închidere de două săptămâni i-ar putea oferi lui Rolls răgazul de care are nevoie pentru a trece de restul acestei perioade dificile. Se preconizează în continuare o recuperare a traficului aerian de 90% în 2022, deși compania admite că, în cel mai rău caz, acest lucru ar putea fi limitat la doar 80%.