Sarbatoarea gastronomiei franceze. Invitat special, chef Fabrice Giraud
Cea de-a patra editie a Sarbatorii Gastronomiei, cu tema – In inima produsului – va avea loc timp de 3 zile, intre 22-24 septembrie la Bucuresti, in diverse locatii – restaurante, bistro-uri, spatii in aer liber, hoteluri. Invitatul special al acestei editii este Fabrice Giraud, bucatar sef al restaurantului La Maison Blanche din Paris, deținătorul unei stele Michelin.
Evenimentul este organizat de Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania (CCIFER), Ambasada Frantei in Romania, Institutul Francez, Business France si alti parteneri afiliati.
Sarbatoarea Gastronomiei a fost organizata pentru prima data in 2011 in Franta, pentru a celebra aderarea gastronomiei franceze la patrimoniul UNESCO. Aceasta initiativa doreste sa valorifice produsele specifice – materii prime, modalitatea de preparare si de prezentare, precum si servicile dezvoltate in jurul acestei arte.
Tema ediției de anul acesta este „Au coeur du produit — În inima produsului” și își propune să pună în evidență importanța calității produselor folosite în universul gastronomiei și mai ales diversitatea și bogăția produselor franțuzești.
Fabrice Giraud este chef cuisinier la restaurantul Maison Blanche din Paris. În 1999, a început să lucreze la un nou restaurant, „Le Pain et le Vin” din Bruxelles, care a primit rapid o stea Michelin.
În 2010, „le repas gastronomique a la française” a fost înscris în patrimoniul imaterial al umanității cu tot ce presupune acesta: produse locale, de bună calitate, selecție de preparate, din locuri diferite, „mariajul” între bucate și vinuri, arta de a aranja masa, conversația. De atunci, în fiecare an, Franța celebrează această recunoaștere printr-o sărbătoare a gastronomiei: timp de trei zile, în toate restaurantele, bistrourile, barurile și piețele din Franța, oamenii degustă feluri de mâncare pregătite de maeștri bucătari cu cele mai alese produse. Sărbătoarea s-a răspândit și în afara Franței, în acele locuri unde gastronomia franceză este apreciată, pentru a face plăcere „connaisseur”-ilor, sau acolo unde este mai puțin cunoscută, pentru a promova produsele franțuzești și a sensibiliza publicul larg să consume cu plăcere produse de bună calitate.