Suprematia Google si Facebook depaseste orice imaginatie
Google şi Facebook au atras în 2017 aproximativ 84% din piaţa globală de publicitate digitală, excluzând China, potrivit unei estimări a GroupM, o agenţie digitală, într-un studiu care reînvie temerile că cele două companii au ajuns un duopol digital, scrie Financial Times, citat de ZF.ro
Studiul estimează că spendingul total pe reclamă va creşte cu aproximativ 23 de miliarde de dolari anul viitor, adica 4,3%. ”Digitalul reprezintă cea mai importantă sursă de creştere, şi asta înseamnă Google şi Facebook”, a spus Adam Smith, director la GroupM.
Piaţa globală de publicitate digitală (mai puţin China) este estimată că va ajunge până la finalul anului la 100 de miliarde de dolari, Google şi Facebook dominând acest sector, în detrimentul altor companii din media online şi cea tradiţională.
„Media editorială mai primeşte doar o fracţiune din ce se cheltuie, în condiţiile în care Google şi Facebook au cea mai mare parte a venitului din platformele digitale şi de la publisheri”, a spus directorul GroupM. El a adăugat că o pluralitate a pieţei deja a devenit problematică. ”Competiţia ar putea rezolva această problemă, iar cea mai plauzibilă sursă pentru aceasta este Amazon”.